ORDENSREGLEMENT 1/ Generelt Det påhviler ethvert medlem at være bestyrelsen behjælpelig med opretholdelse af ro og orden på foreningens område. Al urenlighed og henkasten af affald på pladsen og i havnen er forbudt. Ved reparation eller rengøring af båd skal bådejeren fjerne alt affald. Overfor medlemmer, der ikke retter sig efter ovenstående, kan bestyrelsen, for medlemmets regning, lade foretage den fornødne rengøring og oprydning. Foreningens grej og materiel skal behandles med omhu og efter brug henstilles på de dertil bestemte pladser. Alt grej, materiel og materialer, der henstilles på foreningens arealer og i foreningens lokaler skal være mærket med navn og telefonnummer. Grej og materiel til skolebådene samt foreningens grilludstyr er undtaget fra ovenstående. Foreningens værksted skal holdes ryddeligt og igangværende arbejder skal mærkes med navn og telefonnummer. Foreningens bro og plads må ikke benyttes til erhvervsmæssige formål, såsom handel med fartøjer m.v. Både, der er hjemmehørende i foreningen, skal føre foreningen stander i toppen af masten, eller under bagbordssaling. Medlemmer, der har bådplads, kan have skab. Ved tørslibning skal der udvises hensyn til øvrige arbejder på pladsen. Sprøjtemaling er forbudt på pladsen. 2/Landplads Opbevaring af båd på foreningens plads eller en af foreningen anvist plads må kun ske efter aftale med pladsansvarligt. Både der tages først op om efteråret kommer sidst i vandet det følgende år – både der kommer sidst op skal være klar til at komme i vandet ca. 15. april det følgende forår. Medlemmerne skal selv være opmærksomme på ovennævnte princip, når de skriver sig på optagningslisten om efteråret. Optagning og søsætnig styres af bestyrelsen og den udpegede pladsansvarlig. Bestyrelsen kan kræve at en allerede anbragt båd på landpladsen flyttes til et andet sted på pladsen for medlemmets regning. Båden placeres efter bestyrelsens anvisning. Både der i flere år ligger ubenyttet på landpladsen eller på en af foreningens pladser i vandet kan af bestyrelsen kræves fjernet. Fjernelse eller evt. ophugning af båden sker for medlemmets regning. Det påhviler bådejerne at have forsvarlige bukke / stativer og solide klodslag. Bukke / stativer kan kræves ændret eller udskiftet efter pladsansvarligt anvisning. Det er til enhver tid bådejerens pligt selv at fremskaffe det fornødne mandskab. Fartøjer, der ikke er rettidigt tilmeldt optagning kan ikke forvente at få anvist landplads. Foreningen påtager sig intet ansvar overfor bådejere for skader, som er sket ved ophaling, henståen, søsætning, brand mv. 3/ Masterum I masterummet kan der fra 1. oktober til 1. juni kun opbevares master, bomme, rullestag, spilerstage mv. Master skal være afrigget. Sejl, stag, vanter, salingshorn og andre former for udrustning må ikke opbevares i masterummet. Kajakker, der er registreret i foreningen, kan opbevares i masterummet fra 1. juni til 1. oktober under hensyntagen til master, bomme mv. Kajakker skal være mærket med navn og telefonnummer. Al opbevaring i masterummet sker på eget ansvar og risiko. 4/ Broplads Alle bropladser anvises af broansvarligt, som også afgør tvivlsspørgsmål. Indbyrdes bytning af bropladser er ikke tilladt. Det er bådejernes pligt at have forsvarlige fortøjninger og fendere på båden. Bestyrelsen er bemyndiget til, for ejerens regning, at bringe fortøjninger i orden samt lade reparere de skader, ejernes båd har forårsaget. Bropladser kan udlejes i en begrænset tidsperiode til ikke-medlemmer af Sejlforeningen Enighed. Strøm på broen er til medlemmernes kortvarige brug ved opladning af batterier mv., samt ved ophold i båden. 5/ Foreningshuset Medlemmer kan leje foreningshuset til egne arrangementer. Reservation af foreningshuset kan kun ske efter aftale med husansvarligt. Leje af foreningshuset kan kun ske ved betaling af depositum og underskrift af lejeaftale. |